לקוחות יקרים, לאור המצב אנו נאלצים להאריך את ימים האספקה למשלוח לעד 14 ימי עסקים.

אם אתם בחתך גילאים 35 ומעלה, כדאי שתקראו את המאמר הזה. אורח החיים המודרני מחייב אותנו לנקוט בגישה ביקורתית בכל הנוגע למזון שאנחנו צורכים. לא כל לחם שאנחנו אוכלים הוא אכן לחם בריאות. לאורך שנות הפעילות שלנו חיפשנו וחקרנו זרעים שהם בעלי תכונות בריאותיות נעלות. כאלה שאפשר לומר עליהם שהם מזון על. זרעי פשתן עונים להגדרה הזאת במובן המדעי. במשך מאות שנים, זרעי פשתן זכו להערכה בזכות הערכים התזונתיים שלהם. במאפית ביכורים יודעים להפיק מהזרעים את התכונות הבריאות ולשלב אותן בלחמי ומוצרי הבריאות שלנו.

 

איזה ערכים בריאים תמצאו בכף זרעי פשתן? (7 גרם).

 

כף אחת בלבד של זרעי פשתן מספקת כמות טובה של חלבון, סיבים וחומצות שומן אומגה 3, בנוסף להיותה מקור עשיר לכמה ויטמינים ומינרלים. בכף אחת תמצאו: 37 קלוריות. חלבון- 1.3 גרם. סיבים- 1.9 גרם. שומן חד בלתי רווי- 0.5 גרם. שומן רב בלתי רווי- 2.0 גרם. חומצות שומן אומגה 3- 1,597 מ”ג. ויטמין B1- 8%. ויטמין B6- 2% . חומצה פולית- 2%. סידן- 2% . ברזל- 2% . מגנזיום- 7% . זרחן-4% . אשלגן- 2%.  היתרונות הבריאותיים של זרעי הפשתן מיוחסים בעיקר לחומצות השומן אומגה 3, ליגנאנים וסיבים תזונתיים.

 

מקור בריאותי מצויין לאומגה 3

זרעי פשתן עשירים באומגה 3. אם אתם צמחונים או לא אוכלי דגים, זרעי פשתן יכולים להיות המקור הטוב ביותר שלך לאומגה 3. הזרעים מהווים מקור עשיר לחומצה אלפא-לינולנית (ALA), חומצת שומן אומגה 3 על בסיס צמחי. ALA היא אחת משתי חומצות השומן החיוניות שאנחנו צורכים ממזון שאנחנו אוכלים, מכיוון שהגוף שלנו לא מייצר אותן. מחקרים מוכיחים שה-ALA בזרעי פשתן מנע את שקיעת הכולסטרול הרע בכלי הדם של הלב, הפחית את הדלקת בעורקים והפחית את נוכחותו של הכולסטרול הרע. (LDL)

 

שיפור משמעותי בהגנה על הגוף

זרעי פשתן הם מקור עשיר לחומצת השומן אומגה 3 ALA. חומצות שומן ALA מבוססות צמחים הוכחו כבעלות יתרונות לבריאות הלב וקשורות לסיכון נמוך יותר לשבץ מוחי. זרעי פשתן מכילים קבוצה של חומרים מזינים הנקראים ליגנאנים, בעלי תכונות נוגדות חמצון ואסטרוגן חזקות. הם עשויים לסייע במניעת סרטן השד והערמונית, כמו גם סוגים אחרים של סרטן. 27 מחקרים שכללו יותר מ-250,000 אנשים מצאו ש-ALA קשור לסיכון נמוך ב-14% ללקות במחלות לב. מחקרים רבים גם קשרו את ALA לסיכון נמוך יותר ללקות בשבץ מוחי. זרעי פשתן הם מקור עשיר לליגנאנים, שעשויים להפחית את הסיכון לסרטן. ליגנאנים הם תרכובות צמחיות בעלות תכונות נוגדות חמצון ואסטרוגן, שתיהן יכולות לסייע בהורדת הסיכון לסרטן ולשפר את הבריאות. זרעי פשתן מכילים עד פי 800 יותר ליגנונים ממזונות צמחיים אחרים. על פי מחקר קנדי ​​שכלל יותר מ-6,000 נשים, בדק ומצא שנשים שאוכלות זרעי פשתן יש סיכוי נמוך ב-18% לפתח סרטן שד. גם גברים יכולים להפיק תועלת מאכילת זרעי פשתן. במחקר קטן שכלל 15 גברים, אלה שקיבלו 30 גרם של זרעי פשתן וצרכו מזון דל שומן הראו רמות מופחתות של סמן סרטן הערמונית, מה שמצביע על סיכון נמוך יותר לסרטן הערמונית.

 

זרעי פשתן תורמים לתחושת שובע

 

זרעי פשתן עשירים בסיבים תזונתיים. כף אחת של זרעי פשתן שלמים מכילה 3 גרם סיבים, שהם 8-12% מהצריכה היומית המומלצת לגברים ולנשים, בהתאמה. יתרה מכך, זרעי פשתן מכילים שני סוגים של סיבים תזונתיים – מסיסים (20-40%) ובלתי מסיסים (60-80%). צמד הסיבים הזה תוסס על ידי החיידקים במעי הגס ומשפר את פעילות המעיים. מצד אחד, סיבים מסיסים מגבירים את העקביות של תכולת המעי ומאטים את קצב העיכול. נתון זה הוכח כמסייע לווסת את רמת הסוכר בדם ולהורדת כולסטרול. מצד שני, סיבים בלתי מסיסים משפרים את פעילות המעיים ומונעים עצירות. הוספת לחם פשתן לתזונה שלך משפרת את בריאות העיכול שלכם ותורמת לתיפקוד יעיל של המעיים.

 

התשובה להתמודדות עם סכרת וכולסטרול

זרעי פשתן עשויים לשפר את המדדים של הכולסטרול הרע (LDL). צריכת 3 כפות (30 גרם) של אבקת זרעי פשתן מדי יום במשך שלושה חודשים הורידה את הכולסטרול הכולל ב-17% ואת הכולסטרול ה”רע” LDL בכמעט 20%. השפעות אלו נובעות מסיבים בזרעי הפשתן, שנקשרים למלחי המרה ואז מופרשים על ידי הגוף. כדי לחדש את מלחי המרה, הכולסטרול נפלט מהדם לכבד. תהליך זה מוריד את רמות הכולסטרול לטווח ארוך. אלו בהחלט חדשות טובות למי שרוצה לשפר את הכולסטרול שלהם. מחקר שנערך בקרב אנשים עם סוכרת מצא כי נטילת כף אחת (10 גרם) של אבקת זרעי פשתן מדי יום במשך חודש הביאה לעלייה של 12% בכולסטרול ה”טוב” HDL (20). בקרב נשים לאחר גיל המעבר, צריכת 30 גרם של זרעי פשתן מדי יום הורידה את הכולסטרול הכולל ואת הכולסטרול LDL בכ-7% ו-10%, בהתאמה.

 

זרעי פשתן עשויים לשפר את מדדי לחץ הדם

 
מחקרים על זרעי פשתן התמקדו גם ביכולת הטבעית להורדת לחץ דם. מחקר קנדי ​​מצא שאכילת 30 גרם של זרעי פשתן מדי יום במשך שישה חודשים הורידה את לחץ הדם הסיסטולי והדיאסטולי ב-10 מ”מ כספית ו-7 מ”מ כספית, בהתאמה. עבור אלה שכבר נטלו תרופות ללחץ דם, זרעי פשתן הורידו את לחץ הדם עוד יותר והפחיתו את מספר החולים עם לחץ דם גבוה בלתי נשלט ב-17%. על פי סקירה מקיפה שבדקה נתונים מ-11 מחקרים, נטילת זרעי פשתן מדי יום במשך יותר משלושה חודשים הורידה את לחץ הדם ב-2 ממ”כ. למרות שזה עשוי להיראות חסר חשיבות, ירידה של 2 מ”מ כספית בלחץ הדם יכולה להוריד את הסיכון למוות משבץ ב-10% וממחלות לב ב-7%.

 

זרעי פשתן מכילים חלבון צמחי איכותי

זרעי פשתן הם מקור מצוין לחלבון צמחי, ויש עניין גובר בחלבון זרעי פשתן וביתרונותיו הבריאותיים. חלבון זרעי פשתן עשיר בחומצות האמינו ארגינין, חומצה אספרטית וחומצה גלוטמית. חלבון זרעי פשתן עזר לשפר את התפקוד החיסוני, הוריד את הכולסטרול, מנע גידולים ובעל תכונות אנטי פטרייתיות. אם אתם שוקלים לקצץ בבשר וחוששים שתהיו רעבים מדי, זרעי פשתן עשויים להיות אלטרנטיבה לחלבון ולשיפור משמעותי בתחושת השובע.

 

זרעי פשתן עשויים לסייע בשליטה בסוכר בדם

סוכרת מסוג 2 היא בעיה בריאותית מרכזית ברחבי העולם. הכשל הבריאותי מאופיין ברמות סוכר גבוהות בדם כתוצאה מחוסר יכולת של הגוף להפריש אינסולין. מחקרים מצאו שאנשים עם סוכרת מסוג 2 אשר הוסיפו 10-20 גרם אבקת זרעי פשתן לתזונה היומית שלהם במשך חודש אחד לפחות, ראו ירידה של 8-20% ברמות הסוכר בדם. השפעה זו של הורדת רמת הסוכר בדם נובעת בעיקר מתכולת הסיבים הבלתי מסיסים של זרעי הפשתן. מחקר מצא שסיבים בלתי מסיסים מאטים את שחרור הסוכר לדם ומפחיתים את רמת הסוכר בדם. זרעי פשתן יכולים להיות תוספת מועילה ומזינה לתזונה של אנשים עם סוכרת.

 

מצאנו את השותף המושלם שלכם בכל דיאטה

כשחשבנו על לחם פשתן רצינו לפתח לחם בריאות עם נוסחת תזונה שמכילה חלבון ולא פחמימה ריקה. גילינו שזרעי פשתן משפרים את תחושת השובע, מה שעשוי לסייע בשליטה במשקל ובשיפור התחושה בכל דיאטה שתבחרו. זרעי פשתן שומרים על תחושת שובע לאורך זמן ועשויים לעזור לך לנהל את המשקל שלך על ידי שליטה בתיאבון. אם יש לכם נטייה לנשנש בין הארוחות, לחם פשתן יכול להיות פתרון מצויין. הוא עשיר בחלבון, אומגה 3, מינרלים וויטמינים, פחות מפחמימה לפרוסה, ללא סוכר. נתונים שתורמים לתחושת השובע. תחושות השובע נובעת ככל הנראה מתכולת הסיבים המסיסים של זרעי פשתן אשר מאיטים את העיכול בקיבה, מה שמפעיל שורה של הורמונים השולטים בתיאבון ומונעים אכילה בלתי נשלטת.

רוצים לטעום לחם פשתן? הקליקו על הכפתור הירוק ובקרו בחנות המפעל שלנו.

 

לחנות המפעל

 

דילוג לתוכן