לקוחות יקרים, לאור המצב אנו נאלצים להאריך את ימים האספקה למשלוח לעד 14 ימי עסקים.

היום כבר יודעים כי המזון לא נועד רק להשקיט את תחושות הרעב ולספק לנו אנרגיה, המזון שאנו אוכלים הינו פרמטר מרכזי בשמירה על בריאותנו ובחירה נכונה במזון בריא המומלץ ע"י מומחי הבריאות יכולה לשפר להפליא את מדדי הבריאות ולמנוע תחלואה. אם נתייחס למחלת הסוכרת הרי שהתזונה היא גורם משמעותי לרמת הסוכר בדם.

כיצד נוצרת מחלת הסוכרת?  הסוכר שאנו אוכלים מתפרק לגלוקוז ע"י האינסולין. הורמון האינסולין מופרש מן הלבלב ומסייע לספיגת הסוכר בתאי הגוף. כשאנו צורכים כמות גדולה מידי של סוכר, רמת הסוכר שלנו עלולה לעלות מאד, כתוצאה מכך משחרר הלבלב כמות גדולה של אינסולין. שחרור יתר של אינסולין עלול לפתח מצב בו קיימת עמידות לאינסולין , הסוכר אינו נספג כראוי בגוף ונוצרת סוכרת מסוג 2. אפשר למנוע זאת. אם נדע לאכול נכון נוכל לאזן את רמות הסוכר בדם בטרם ינסקו לגבהים…

אין זה סוד כי תזונה נכונה ומאוזנת יכולה למנוע התפתחות מחלת הסוכרת בקרב אנשים הסובלים מ"טרום סוכרת"-מצב בו רמות הסוכר בדם אינן תקינות, אבל עדין אינן עולות על ההגדרה של סוכרת. מחקרים מצאו כי אנשים הסובלים מ"טרום סוכרת" נמצאים בסיכון גבוה לפתח את מחלת הסכרת בהמשך החיים. הגישה הרווחת היום בקרב המומחים למחלת הסוכרת היא להקפיד על אכילת מזון שאינו מעלה את ערכי הסוכר בדם ובכך להפחית במידה ניכרת את הצורך באינסולין. אכילה נכונה יכולה לשמור על רמת הסוכר וגם פשוט להאריך חיים בקרב הסובלים מ"טרום סוכרת" ובקרב חולי הסוכרת עצמם.

אז איך עושים זאת?

@ בוחרים בשומנים בריאים- צריכת שומן בריא מאטה את קצב ספיגת הגלוקוז לזרם הדם ומונעת עלייה מהירה ברמת הסוכר בדם. שומן איכותי ובריא נמצא ב:שמן זית, אגוזים ושקדים טבעיים, טחינה גולמית אבוקדו ועוד.

@ שלבו חלבונים בתפריט- החלבונים מתעכלים לאט ועל כן הם משפיעים על עלייה מתונה ברמות הסוכר בדם . כמות גדולה של חלבונים גורמת לעלייה איטית ומאוחרת ברמות הסוכר בדם (תוך2-5 שעות ) מלבד זאת הם מעניקים תחושת שובע לטווח ארוך. מומחים ממליצים על צריכת לחם פשתן עשיר בחלבון באופן קבוע כתחליף ללחם הרגיל. לחם הפשתן מסייע לאיזון רמות הסוכר בדם בזכות כמות החלבון הגבוהה והסיבים התזונתיים שהוא מכיל.

@ הפחיתו בצריכת פחמימות וסוכרים. הפחמימה היא "אויבת הסוכרתיים" פחמימות פשוטות המורכבות בעיקר מסוכר ומדגנים שאינם מלאים עשויים להעלות במידה רבה את רמות הסוכר בדם. חשוב להפחית בהדרגה בצריכת סוכר פשוט, לאמץ בעיקר פחמימות מורכבות ולחולי סוכרת מומלץ מאד לצרוך לחם פשתן- כמעט ללא פחמימות, המסייע לתחושת שובע ואינו מעלה את ערכי הסוכר בדם.

@ בא לכם מתוק? כמובן שעדיף לצרוך מזון טבעי, שאינו מעובד ובעל ערך גליקימי נמוך. ישנם מומחים הממליצים על תפוחים המכילים סיבים תזונתיים המסייעים להפחתת הסוכר בדם. כמו כן ניתן לצרוך מעט תמרים מיובשים או משמשים מיובשים, גם סילאן טבעי, במידה מבוקרת משמש כממתיק מומלץ. חשוב להדגיש כי צריכת הפירות צריכה להיות מוגבלת כיון שהם מכילים כמות רבה של סוכר וההמלצה היא על לא יותר משתי מנות פרי ליום. מלבד הפירות ניתן להשתמש בממתיק בשם "סטיביה" המקנה למאכלים טעם מתוק בלי הערכים הגליקמיים של הסוכר או בממתיקים טבעיים אחרים.

@ שתיה לרוויה- במקום שתיה מתוקה המכילה כמות גדולה של סוכרים, העדיפו לשתות סודה קרה, שייק על בסיס ירקות, או מים עם פלח לימון או תפוז.

ואל תשכחו לשלב פעילות גופנית ולהקפיד על שינה מספקת כדי ליהנות מערכי סוכר תקינים וחיים בריאים.

לחנות המפעל

דילוג לתוכן