לקוחות יקרים, לאור המצב אנו נאלצים להאריך את ימים האספקה למשלוח לעד 14 ימי עסקים.

מדוע חשוב לצרוך סידן באופן קבוע?

 

1. לסידן תפקיד חשוב בתיפקודי הגוף

האם ידעתם שהגוף שלנו לא מייצר סידן? למה חשוב לצרוך סידן באופן קבוע? מה הקשר בין ויטמין D לסידן? כל הפרטים במאמר שלפניכם. סידן ממלא תפקיד בהרבה מהפונקציות הבסיסיות של הגוף. אנחנו זקוקים לסידן על מנת להפיץ דם, להניע שרירים ולשחרר הורמונים. סידן מסייע גם בהעברת מסרים מהמוח לאיברים בגוף. סידן הוא חלק מרכזי גם בבריאות השיניים והעצמות. סידן מעניק לעצמות הגוף חוזק וצפיפות. אפשר לומר שהעצמות הן מאגר הסידן של הגוף. אם אנחנו לא צורכים מספיק סידן בתזונה, הגוף ישלים את החוסרים מהעצמות.

2. הגוף שלנו לא מייצר סידן

כמו שכבר אמרנו, הגוף לא מייצר סידן. המשמעות היא שאנחנו צריכים להסתמך על התזונה שלנו כדי למלא את מאגרי הסידן בגוף. מזונות עתירי סידן כוללים: מוצרי חלב, טחינה, גבינות ויוגורט עיזים, ירקות ירוקים כהים כמו כרוב, תרד וברוקולי, שעועית לבנה, סרדינים, לחמים מועשרים בסידן, דגנים, מוצרי סויה ומיצי תפוזים.

3. אנחנו זקוקים לויטמין D כדי לסייע בספיגת סידן

הגוף שלנו מסתייע בויטמין D על מנת לספוג סידן. המשמעות היא שלא תרוויחו מתזונה עשירה בסידן אם יש לכם חוסר בוויטמין D. אנחנו יכולים לקבל ויטמין D ממזונות מסוימים, כגון סלמון, חלמונים, ומספר סוגים של פטריות. שמש היא המקור הטוב ביותר לוויטמין D. העור שלך מייצר באופן טבעי ויטמין D כאשר הוא נחשף לשמש. בעלי עור כהה אינם מייצרים ויטמין D גם כן, ולכן ייתכן שיהיה צורך בתוספי מזון כדי למנוע מחסור.

4. הכמות המומלצת של סידן תלויה בגיל

איך תדעו אם אתם מקבלים מספיק סידן? ההמלצה למבוגרים לצרוך 1,000 מ"ג כל יום. לנשים מעל גיל 50 ובמהלך ההריון וההנקה, מומלץ לצרוך 1,200 מ"ג ליום. כוס אחת של חלב דל שומן מכילה כ -300 מ"ג סידן.

5. מחסור בסידן עלול להוביל לבעיות בריאות אחרות

מחסור בסידן עלול להוביל לבעיות בריאות אחרות. עבור מבוגרים, מעט מדי סידן יכול להגדיל את הסיכון לפתח אוסטאופורוזיס, או לעצמות שבריריות ונקבוביות החשופות לשברים. אוסטאופורוזיס שכיח במיוחד בקרב נשים מבוגרות, ולכן מומלץ לצרוך יותר סידן על בסיס יומי. סידן חיוני לילדים כשהם גדלים ומתפתחים. ילדים שאינם מקבלים מספיק סידן עלולים לא לגדול עד למלוא הפוטנציאל שלהם, או לפתח בעיות בריאות אחרות.

6. תוספי סידן יכולים לעזור לכם להשלים את הכמות הנכונה

לא כולם מקבלים את הסידן שהם צריכים באמצעות תזונה בלבד. אם יש לכם רגישות ללקטוז, יתכן שתתקשו לקבל מספיק סידן ממוצרי חלב. תוספי סידן יכולים לסייע בשיפור מאגרי הסידן. סידן פחמתי וסידן ציטראט הן שתי הצורות המומלצות ביותר של תוספי סידן. סידן פחמתי זול יותר ונפוץ יותר. אפשר למצוא אותו ברוב התרופות נוגדות חומצה. יש ליטול אותו עם אוכל על מנת שהוא יעבוד היטב. חשוב לזכור. לתוספי סידן ישנן תופעות לוואי. אתה עלול לחוות עצירות, גזים ונפיחות. התוספים עשויים גם להפריע ליכולת גופך לספוג חומרים מזינים או תרופות אחרות. בדוק עם הרופא שלך לפני תחילת תוספי מזון.

7. יותר מדי סידן יכול להיות בעל השפעות שליליות

חשוב לקבל את הכמות הנכונה של סידן. יותר מדי סידן יכול לגרום לתופעות לוואי שליליות. תסמינים כגון עצירות, גזים ונפיחות עשויים להצביע על כך צורכים כמות מוגברת של סידן. סידן נוסף עשוי גם להגביר את הסיכון לאבנים בכליות.

לסיכום: סידן חיוני לבריאות הכללית שלנו. ההמלצה שלנו, לצרוך סידן ממזונות רבים ומגוונים, ואם יש צורך, מתוספי מזון. סידן פועל יחד עם חומרים מזינים אחרים כגון ויטמין D, ולכן חשוב לשמור על תזונה מאוזנת. כמו כל מינרל או חומר מזין, חשוב לעקוב אחר צריכת הסידן שלכם ולשמור על כמות מאוזנת בגוף.

לחם טחינה מבית ביכורים הוא לחם בריאות עשיר בסידן. הוא בהחלט יכול להוות חלק מהתפריט היומי שלכם ולסייע לכם לשמור על מאגרי סידן בגוף. תוכלו לשלב אותו בכל ארוחה ולסייע לכם לשמור על תזונה בריאה ומאוזנת. לחם טחינה מבית ביכורים עשיר בחלבונים, סידן, פחות מפחמימה לפרוסה, מכיל מינרלים ואומגה 3, ללא סוכר. עם יתרון גדול בכל הנוגע לבריאות של כל אחד.

למעלה מ-700 נקודות מכירה ברחבי הארץ. להשיג בכל רשת ניצת הדובדבן, גרין של שופרסל, רשת שופרסל, רשת AM PM, אניס ועוד בתי טבע נבחרים.

 

לחנות המפעל

 

דילוג לתוכן