תזונה עתירת סיבים תזונתיים לשיפור הבריאות

תנועת מעיים תקינה: צריכת סיבים תזונתיים מגבירה את נפח ומשקל היציאות ומרככת אותן. במקרים של שלשולים צריכת סיבים תזונתיים עשויה לסייע באמצעות ספיחת מים והפיכת הצואה למוצקה יותר.
בריאות מערכת העיכול: תזונה עתירת סיבים מפחיתה את הסיכון לפתח טחורים וסעיפים (כיסים קטנים הנוצרים במחלת דלקת הסעיפים) במעי.
הפחתת רמת הכולסטרול בדם: צריכת סיבים מסיסים מסייעת להפחית את רמת הכולסטרול הכללית בדם באמצעות הפחתת רמת הכולסטרול הרע (LDL) בדם. מחקרים מראים כי צריכת סיבים עשויה להפחית את רמת התהליכים הדלקתיים בגוף ואת לחץ הדם.

שליטה ברמת הסוכר בדם: צריכת סיבים ובמיוחד סיבים מסיסים במים מסייעת להאטת ספיגת הסוכר ממערכת העיכול אל הדם. תכונה זו עשויה לסייע לחולי סוכרת לשלוט על רמות הסוכר בדם. נמצא כי קיים קשר בין תזונה עתירת סיבים מסיסים לבין סיכון מופחת לפתח סוכרת סוג 2.

סרטן המעי הגס: קיימות עדויות סותרות לגביי תפקיד הסיבים התזונתיים במחלת סרטן המעי הגס. קיימים מחקרים אשר מראים כי קיימים יתרונות בצריכת סיבים תזונתיים, יש מחקרים שמראים כי אין שום יתרון בצריכת סיבים תזונתיים בהקשר של מחלת סרטן המעי הגס ובנוסף, קיימים גם מחקרים המראים כי צריכת סיבים תזונתיים עשויה להגביר את הסיכון לסרטן המעי הגס.

דילוג לתוכן