לקוחות יקרים, לאור המצב אנו נאלצים להאריך את ימים האספקה למשלוח לעד 14 ימי עסקים.
למה אנשים עולים במשקל? עשרה גורמים מובילים לעליה במשקל

זה קשור למספר מצבים המכונים ביחד תסמונת מטבולית. אלה כוללים לחץ דם גבוה, עלייה ברמת הסוכר בדם ופרופיל שומנים נמוך בדם. אנשים עם תסמונת מטבולית נמצאים בסיכון גבוה בהרבה למחלות לב וסוכרת מסוג 2, בהשוואה לאלה שמשקלם בטווח התקין. במהלך העשורים האחרונים, מחקרים רבים התמקדו בגורמים להשמנה וכיצד ניתן למנוע או לטפל בה.

העניין הוא שאכילת יתר מונעת מגורמים ביולוגיים שונים כמו גנטיקה והורמונים. אנשים מסוימים פשוט נוטים לעלות במשקל. כמובן, אנשים יכולים להתגבר על החסרונות הגנטיים שלהם על ידי שינוי אורח חייהם והתנהגותם. שינויים באורח החיים דורשים כוח רצון, מסירות והתמדה. עם זאת, הטענות שהתנהגות היא אך ורק פונקציה של כוח רצון הן פשטניות מדי. קבלו עשרה גורמים מובילים לעלייה במשקל, השמנה ומחלות מטבוליות.

 

1.

גנטיקה – היא חלק מהבעיה

להשמנה יש מרכיב גנטי חזק. ילדים להורים שמנים נוטים הרבה יותר לסבול מהשמנת יתר מאשר ילדים להורים רזים. זה לא אומר שהשמנה מוגדרת מראש לחלוטין. למה שאנחנו אוכלים יכולה להיות השפעה גדולה על הגנים שלנו. חברות לא מתועשות הופכות במהירות לחברות שסובלות מהשמנת יתר כשהן מתחילות לאכול תזונה מערבית טיפוסית. הגנים שלהם לא השתנו, אבל הסביבה והאותות שהם שלחו לגנים שלהם השתנו. במילים פשוטות, רכיבים גנטיים כן משפיעים על הרגישות שלך לעלייה במשקל. מחקרים על תאומים זהים מוכיחים זאת היטב.

2.

מזונות מהונדסים משפיעים לרעה על הגוף

מזונות מעובדים בכבדות הם לרוב מעט יותר ממרכיבים מעודנים המעורבבים עם תוספים. המוצרים הללו נועדו להיות זולים, להחזיק מעמד זמן רב על המדף וטעמם כל כך טוב עד שקשה לעמוד בפניהם. על ידי הפיכת מזון לטעים ככל האפשר, יצרני המזון מנסים להגדיל את המכירות. אבל הם גם מקדמים אכילת יתר. רוב המזונות המעובדים כיום אינם דומים כלל למזון מלא. אלו הם מוצרים מהונדסים ביותר, שנועדו לגרום לאנשים להתחבר. החנויות מלאות במזון מעובד שקשה לעמוד בפניהם. מוצרים אלה גם מקדמים אכילת יתר.

3.

התמכרות לאוכל – אני אוכל משמע אני קיים.

ג’אנק פוד מכיל תוספים ממותקים בסוכר ורכיבים עתירי שומן אשר מעוררים את מרכזי התגמול במוח שלנו. למעשה, מזונות אלו מושווים לעתים קרובות לסמים בהם משתמשים לרעה כמו אלכוהול, קוקאין, ניקוטין וקנאביס. ג’אנק פוד עלול לגרום להתמכרות אצל אנשים רגישים. אנשים אלו מאבדים שליטה על התנהגות האכילה שלהם, בדומה לאנשים הנאבקים בהתמכרות לאלכוהול ומאבדים שליטה על התנהגות השתייה שלהם. התמכרות היא נושא מורכב שיכול להיות קשה מאוד להתגבר עליו. כאשר אתה מתמכר למשהו, אתה מאבד את חופש הבחירה שלך והביוכימיה במוח שלך מתחילה להשפיע עליך.

4.

שיווק אגרסיבי של מזון מעובד

יצרני ג’אנק פוד הם משווקים אגרסיביים מאוד. הטקטיקה שלהם יכולה להיות לא אתית לפעמים ולפעמים הם מנסים לשווק מוצרים מאוד לא בריאים כמזונות בריאים. חברות אלו טוענות גם טענות מטעות. מה שגרוע יותר, הם מכוונים את השיווק שלהם במיוחד לילדים. בעולם של היום, ילדים סובלים מהשמנת יתר, וסוכרת. הם מכורים לג’אנק פוד הרבה לפני שהם מבוגרים מספיק ומתקשים לקבל החלטות מושכלות לגבי היבטים מורכבים של תזונה.

5.

אינסולין חשוב מאוד לוויסות האנרגיה.

אינסולין הוא הורמון חשוב מאוד המווסת בין היתר את אגירת האנרגיה. אחד מתפקידיו הוא לומר לתאי השומן לאגור שומן ולהחזיק בשומן שהם כבר נושאים. התזונה המערבית מקדמת התנגדות לאינסולין בקרב אנשים רבים עם עודף משקל והשמנת יתר. זה מעלה את רמות האינסולין בכל הגוף, מה שגורם לאנרגיה להישאר בתאי שומן במקום להיות זמינים לשימוש. בעוד שתפקידו של אינסולין בהשמנה שנוי במחלוקת, מספר מחקרים מצביעים על כך שלרמות אינסולין גבוהות יש תפקיד סיבתי בהתפתחות של השמנת יתר. אחת הדרכים הטובות ביותר להפחית את האינסולין שלך היא לצמצם בפחמימות פשוטות או מעודנות תוך הגדלת צריכת הסיבים. זה בדרך כלל מוביל להפחתה אוטומטית בצריכת הקלוריות וירידה במשקל ללא מאמץ – אין צורך בספירת קלוריות או בקרת מנות.

6.

שימוש קבוע בתרופות מסויימות.

תרופות פרמצבטיות רבות עלולות לגרום לעלייה במשקל כתופעת לוואי. לדוגמה, תרופות נוגדות דיכאון נקשרו לעלייה מתונה במשקל לאורך זמן. דוגמאות אחרות כוללות תרופות לסוכרת ותרופות אנטי פסיכוטיות. תרופות אלו אינן מפחיתות את כוח הרצון שלך. הם משנים את תפקוד הגוף והמוח שלך, מפחיתים את קצב חילוף החומרים או מגבירים את התיאבון.

7.

עמידות  ללפטין – בלי שומר ראש קשה לשמור על המשקל

לפטין הוא הורמון נוסף הממלא תפקיד חשוב בהשמנת יתר. הוא מיוצר על ידי תאי שומן והרמות שלו בדם עולות עם מסת שומן גבוהה יותר. מסיבה זו, רמות הלפטין גבוהות במיוחד אצל אנשים עם השמנת יתר. אצל אנשים בריאים, רמות לפטין גבוהות קשורות לירידה בתיאבון. כאשר הוא פועל כראוי, הוא אמור לומר למוח שלך עד כמה מאגרי השומן שלך גבוהים. הבעיה היא שלפטין לא עובד כמו שצריך אצל אנשים שמנים רבים, כי מסיבה כלשהי הוא לא יכול לאותת למוח על מאגרי שומן גבוהים. מצב זה נקרא עמידות ללפטין ומאמינים שהוא גורם מוביל בתהליכים של השמנת יתר.

8.

ג’אנק פוד זה לא אוכל

גורם נוסף שמשפיע באופן דרמטי על קו המותניים של אנשים הוא זמינות המזון, שעלתה באופן מסיבי במאות השנים האחרונות. אוכל, במיוחד ג’אנק פוד, נמצא בכל מקום עכשיו. חנויות מציגות מאכלים מפתים היכן שהן צפויות למשוך את תשומת הלב שלנו. בעיה נוספת היא שג’אנק פוד לרוב זול יותר ממזון בריא ומלא. פיצוציות וחנויות נוחות באזורים רבים מוכרות רק משקאות מוגזים, ממתקים ואוכל מעובד וארוז. אנשים חשים רעב וצורכים מזון מעובד מתוך כוונה להשקיט את הרעב, אך למעשה בגלל הרכיבים הממותקים ואחוזי השומן הגבוהים חוזרת תחושת הרעב לאחר זמן קצר בלבד.

9.

חדשות לא מתוקות! סוכר גורם להתמכרות

תוספת סוכר עשויה להיות ההיבט הגרוע ביותר של התזונה המודרנית. הסיבה לכך היא שסוכר משנה את ההורמונים והביוכימיה של הגוף שלנו כאשר הוא נצרך בכמות מוגזמת. זה, בתורו, תורם לעלייה במשקל. תוספת סוכר היא חצי גלוקוז וחצי פרוקטוז. אנשים מקבלים גלוקוז ממגוון מזונות, כולל עמילנים, אך רוב הפרוקטוז מגיע מתוספת סוכר. צריכה מוגזמת של פרוקטוז עלולה לגרום לעמידות לאינסולין ולעלייה ברמות האינסולין. זה גם לא מקדם שובע באותו האופן שבו גלוקוז מקדם. מכלול הסיבות האלה תורם לכך שסוכר גורם להגברת אגירת האנרגיה ובסופו של דבר להשמנה.

10.

זהירות, מידע מוטעה גורם להשמנה

אנשים בכל העולם מקבלים מידע מוטעה לגבי בריאות ותזונה. יש לכך סיבות רבות, אך הבעיה תלויה במקורות המידע שאנשים נחשפים אליהם. חלק מהאתרים מפיצים מידע פופוליסטי או מפרשים לא נכון את התוצאות של מחקרים מדעיים, ולעתים קרובות התוצאות יוצאות מהקשרן. מידע אחר עשוי להיות פשוט מיושן או מבוסס על תיאוריות שמעולם לא הוכחו במלואן. גם חברות המזון ממלאות תפקיד בהפצת מידע. חלקן מקדמות מוצרים, כגון תוספי תזונה לירידה במשקל, שאינם עובדים. אסטרטגיות ירידה במשקל המבוססות על מידע כוזב יכולות לעכב את הניסיונות שלנו לירידה במשקל. מידע מוטעה עשוי לתרום לעלייה במשקל אצל אנשים מסוימים. זה גם יכול להקשות על הירידה במשקל. אמנם אנחנו לא יכולים לשלוט באופן מלא באופן שבו הגוף שלנו פועל, אבל אנחנו בהחלט יכולים ללמוד כיצד לשלוט בהרגלי האכילה שלנו ולשנות את אורח החיים.

רוצים ליהנות ממוצרי הבריאות שלנו? הקליקו על הכפתור הירוק

 

 

לחנות המפעל

 

דילוג לתוכן