לקוחות יקרים, לאור המצב אנו נאלצים להאריך את ימים האספקה למשלוח לעד 14 ימי עסקים.

תשעה פרמטרים שמשפיעים על הרגלי האכילה שלנו. עד לפני שלוש שנים חלק גדול מהאנשים התייחס בסלחנות להרגלי התזונה שלו. לרבות החריגות והאכילה הבלתי מבוקרת. כיום אנחנו בתקופה שונה לחלוטין. המודעות לבריאות מביאה איתה גם הרגלים טובים. הרצון לחזק את הגוף ולהימנע מאכילת מזון שמזיק לנו גובר. הרבה אנשים מוצאים את עצמם מתכננים את הארוחות שלהם  ועושים מאמץ לאכול ארוחות מזינות ובריאות. כדי לסייע לכם בפיתוח הרגלי תזונה בריאים אנחנו מגישים לכם מאמר שעוסק בתשעה פקטורים שמשפיעים על הרגלי האכילה שלנו. אם נשכיל להכיר אותם, נדע להתמודד ולהיערך עם תפריט מתאים.

פגיעה בחוש הטעם

מחקרים מוכיחים שלמבוגרים יש פחות בלוטות טעם מאנשים צעירים יותר, על פי מספר בלוטות הטעם מתחיל לרדת בגיל 40 עד 50 אצל נשים ובגיל 50 עד 60 אצל גברים. בלוטות הטעם מפחיתות את תחושות הטעם ואיתן אנחנו נאלצים להתמודד עם אובדן תיאבון. גם חוש הריח פוחת, במיוחד לאחר גיל 70, אולי בגלל אובדן קצות עצבים באף. אובדן חוש הריח גורם לנו ליהנות פחות מהאוכל שאנחנו אוכלים.

אובדן תיאבון

לאנשים רבים יש פחות תיאבון והם אוכלים פחות ככל שהם מזדקנים, מה שמקשה עליהם להרכיב סל מזון שמעניק לגוף את כל הויטמינים והמינרלים. בנוסף, האקדמיה לתזונה ודיאטה מדווחת כי 5 עד 10 אחוזים מהמבוגרים מעל גיל 45 סובלים מאנמיה של מחסור בברזל עקב קשיי לעיסה ואובדן תיאבון לבשר. נטילת ויטמינים ושינוי אופן הכנת המזון, כגון שימוש בתבלינים שונים, עשוי לסייע במילוי הפערים התזונתיים ולהפוך את האוכל למעורר תיאבון. זה חשוב וזה חיוני לבריאות שלנו.

איכות ספיגה תזונתית

מבוגרים עלולים לא לספוג חומרים מזינים היטב בגלל שינויים הקשורים לגיל בחילוף החומרים. מחסור בוויטמין B12 שכיח במיוחד מכיוון שמערכת העיכול של מבוגר אינה סופגת היטב את הויטמין הזה, מה שעלול להגביר את הסיכון לדיכאון ודמנציה. מה עושים? בדיקת דם יכולה לאתר ליקויים; תוספי מזון או זריקות ויטמין B12 הם הטיפול המומלץ. אסור לנו להזניח את הגוף. חשוב מאוד להתייחס לכל פרמטר בבריאות שלנו.

גיל המעבר דורש התייחסות

כאשר ייצור האסטרוגן יורד, נשים מאבדות מסת עצם, מה שמגדיל את הסיכון לאוסטאופורוזיס. ירידות שנתיות של 3 עד 5 אחוזים בשנה מתרחשות לעתים קרובות בשנים הראשונות של גיל המעבר. צריכת כמות מספקת של סידן עשויה לסייע בהאטת האובדן. נשים בנות 51 ומעלה צריכות 1,200 מיליגרם סידן מדי יום, שהם 200 מיליגרם יותר מנשים בגיל הפוריות.

סיכון למחלות לב

תזונה בריאה ללב מומלצת לאנשים בכל הגילאים, אך היא חשובה במיוחד לאחר אמצע החיים, כאשר הסיכון למחלות לב הוא הגבוה ביותר. תזונה המגנה מפני מחלות לב מגבילה מזון מעובד, שומן רווי ומלח, תוך שילוב אגוזי מלך, שקדים, אבוקדו, שמן זית ומזונות עשירים באשלגן, כגון בננות וחלב דל שומן. חשוב להגביל את צריכת השומנים בין 20 ל -35 אחוזים מהתזונה של מבוגר ומרבית השומנים צריכים להיות בלתי רוויים ובריאים ללב.

דיכאון ובידוד חברתי

מבוגרים נוטים לדיכאון, מה שיכול להוות גורם סיכון לתזונה לקויה. מבוגרים שחיים לבד עשויים גם הם להיות חשופים לבידוד חברתי, במיוחד אם רבים מחבריהם לכל החיים מתו. אכילה לבד יכולה גם להשפיע על התזונה ולהוביל לדיכאון ותיאבון ירוד. עשו מאמץ לאכול ביחד. אכילה משותפת משפרת את איכות החיים ומעניקה לארוחה טעם חדש.

אכילת מזון מעובד פוגעת ביכולת קוגניטיבית

תזונה מעורבת של חלבון ומזון דל פחמימות משפרת את הביצועים הקוגניטיביים בקרב אנשים צעירים. הקושי כאן ידוע. לצעירים נטיה לאכול מזון מעובד, פחמימות, ממתקים ומשקאות רווי סוכר. ככל שנקפיד על תזונת הצעירים ונספק להם תפריט עשיר במזון בריאות נשפר את החוסן הבריאותי שלהם.

תגובה ללחץ

ירידה ביכולת הלמידה אצל ילדים בתת תזונה נובעת, בין השאר, כתוצאה מליקוי בתגובת המתח באזור במוח המכונה ציר ההיפותלמוס-יותרת המוח, או HPA, על פי כריסטופר דוגגין, MD, מחבר שותף של "תזונה בילדים: מדע בסיסי , יישומים קליניים ". מצב תזונתי לקוי יכול להוביל ליצירת עודף של הורמון הלחץ קורטיזול. להורמון זה, הידוע ביכולתו להכין את הגוף לתגובת לחימה או בריחה, יש השפעות במוח הפוגעות בלמידה, בזיכרון, בקשב ובבקרת הדחפים. ילדים שאוכלים תזונה לא בריאה של מזון מעובד וחסר ערך תזונתי נוטים להיות בעלי ציוני מבחן נמוכים יותר ובעיות התנהגות יותר מבני גילם שמקפידים על תזונה נכונה.

פחות משקאות ממותקים

לילדים שצורכים פחות משקאות ממותקים ואוכלים ארוחות מסודרות יש סיכוי ליהנות מיכולת גבוהה בלימודים. גורמים נוספים הקשורים לציוני מבחנים גבוהים יותר כללו רמות פעילות גופנית ומודעות עצמית גבוהה. בעידן הזה להורים יש חשיבות עליונה בהקניית הרגלי תזונה נכונים. זה לא תקף רק לגיל ההתבגרות, זה ממשיך עם הילדים גם לאורך חייהם כמבוגרים.

איכות האוכל קובעת את הביצועים שלנו

אנחנו הופכים להיות מה שאנחנו אוכלים. צריכה מוגברת של פחמימות וסוכר מסכנת אותנו. הטיעון הזה תקף לכל גיל. היכולת של הגוף לפרק את הסוכר הולכת ופוחתת עם השנים. יש לזה השלכות על תיפקודי הכבד שלנו, רמת השומנים בדם, כולסטרול רע (LDL) וסוכרת. כל אלה הן מחלות המאה העשרים ואחת. ואפשר לומר שהן תוצאה ישירה של אכילה מוגברת של מזון עתיר פחמימות וסוכר.

אנחנו מאמינים בהקניית ערכי תזונה נכונה שמסייעים לפתח חוסן בריאותי. לחמי הבריאות מבית ביכורים הם לחמים עשירים בחלבון, ללא סוכר. הם בהחלט יכולים להשתלב בכל ארוחה ולסייע לכם לשמור על משקל ועל תזונה בריאה ומאוזנת. לחמי הבריאות מבית ביכורים עשירים בחלבונים, סידן, פחות מפחמימה לפרוסה, מכילים מינרלים ואומגה 3, ללא סוכר. עם יתרון גדול בכל הנוגע לבריאות של כל אחד.

למעלה מ-700 נקודות מכירה ברחבי הארץ. להשיג בכל רשת ניצת הדובדבן, שופרסל גרין, רשת שופרסל, רשת AM PM, אניס ועוד בתי טבע נבחרים.

 

לחנות המפעל

 

דילוג לתוכן